Srdečně zdravím z Větruše

05.08.2019
Větruše, Ústí nad Labem, foto autorka článku
Větruše, Ústí nad Labem, foto autorka článku

Pokud zaparkujete tak šikovně jako já, naskytne se vám nejdříve tento pohled. Přesně podle plánu naší cesty jsme téměř u cíle. Na náš cíl se právě díváme z parkoviště OC Forum. Ten pohled mne opravdu dostal! Pokud i vy zavítáte do Ústí nad Labem, pak určitě toto nádherné výletní místo nevynechejte. Já, přiznávám, naplánovala jsem cestu do Ústí právě kvůli Větruši. Objevila jsem jí náhodou, když jsem dělala itinerář naší prázdninové cesty.

 Na kopci, kterému se říká Větruše byl v roce 1897 postaven místním horským spolkem restaurační a výletní objekt s třicetimetrovou vyhlídkovou věží, která tvoří krásnou dominantu města. Tyčí se nad ním ve výšce 206 metrů nad mořem. A když výlet, tak výlet a se vším všudy. Plánovaně míjím odbočku na Větruši a sjíždím do centra města, projíždím "po kruháči" a parkuji v již zmíněném obchodním centru. Mám pro to pádný důvod. Na Větruši si vyjet lanovkou. A protože jsem čirou náhodou zaparkovala naprosto neočekávaně na tom nejlepším místě, mohu si hned z parkoviště Větruši vyfotit.

Pár kroků od auta máme i vstup přímo na lanovou dráhu, která spojuje zámeček Větruše s OC Forum. Kupuji lístky. Lanovka jezdí podle letního jízdního řádu každých patnáct minut. V letních měsících je lanová dráha v provozu od 8.00 hodin do 22. hodin, tak s návratem dolů nemusíme spěchat.

Vzhůru k Větruši

Jak lanovka stoupá, nevím, na co se dívat dříve, jestli dolů na město, na řeku Labe, či více vnímat scenérií Českého středohoří a Krušných hor. A jsme na Větruši. Je zde čtyřhvězdičkový hotel, restaurace, vyhlídková věž, zrcadlové bludiště. Zámeček začal v 70.tých letech minulého století chátrat. Uvažovalo se o jeho přestavbě, ale došlo k ní až v roce 2002, kdy záchranu Větruše financovalo město Ústí nad Labem.

Třicet metrů výšky? Pojďme do věže!

Budova v historizujícím stylu s místy secesními prvky působí velmi příjemným dojmem, z terasy je vidět krásně na město. Obhlížíme celou budovu ze všech stran, stále jsme sváděni pohledem dolů a do širokého kraje. A tak se necháme svádět a jdeme rovnou ještě výš. Větruše má totiž vyhlídkovou věž. Krátce se zastavíme ve vstupní hale, kterou se na věž vchází, abychom si prohlédli na stěnách vystavené obrázky a fotografie slavných a známých osobností, které sem zavítaly. Začíná stoupání po schodech vzhůru, pak po točitých schodech a nakonec nás čeká odměna v podobě krásného výhledu do širého kraje.

Zámek, hotel, restaurace

Je čas se na chvíli posadit a vychutnat si kávu, proto se usazujeme na terase, kde se chystá svatba. Je jich tu v tomto období poměrně hodně a vzhledem k charakteru místa, není se čemu divit. V restauraci již jedna svatba obědvá a příjezd další se v několika minutách očekává, takže přípravy na terase Větruše pro další svatební obřad vrcholí.

Bludiště

Opouštíme restauraci a procházíme pár kroků, jen kousíček za budovu Větruše, abychom se prošli přírodním bludištěm, než vejdeme do toho zrcadlového. Prima, tak při své výšce jsem v porostech vysokého buksusu zabloudila jednou! A když jsem se našla, čekalo nás ještě pobavení v zrcadlovém bludišti.

Pokud máte více času, než jsem před další cestou měla já, pak se můžete vydat procházkou po turistických značkách. Je libo třeba vodopády? Máte skvělou možnost. Chcete dojít do Stadic, k pomníku Přemysla Oráče? Stačí jít. Ať se již vydáte z Větruše kamkoliv nebo na ní zůstanete a užijete si zámečku samotného, pak vám přeji, ať se vám líbí.

Srdečný pozdrav z Větruše vám posílá Marika Korcová

© 2019 Marika Korcová autorské stránky. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky